Похожие публикации

«Теория и методика преподавания технологии»
Программа
Цель курса - повысить общетеоретический, научно-методический и психолого-педагогический уровень учителей технологии в соответствии с требованиями стан...полностью>>

«Теория и методика преподавания технологии»
Программа
Цель курса - повысить общетеоретический, научно-методический и психолого-педагогический уровень учителей технологии в соответствии с требованиями стан...полностью>>

«Теория и методика преподавания технологии»
Программа
Модуль предназначен для повышения квалификации учителей технологии, преподавателей технологии межшкольных учебных комбинатов, мастеров производственно...полностью>>

«Теория и методика преподавания технологии»
Программа
Модуль предназначен для повышения квалификации учителей технологии, преподавателей технологии межшкольных учебных комбинатов, мастеров производственно...полностью>>



Сценарий сказки «Маленькая Рыжая курочка»

Сценарий сказки «Маленькая Рыжая курочка»

для 2-го класса

Автор сценария учитель английского языка ДСШ № 11

Володина Елена Александровна

Цели:

образовательные и развивающие:

  • Развитие умений выразительно читать и работать с текстом;  развитие памяти, внимания, воображения и наблюдательности у  учащихся.

  • Развитие коммуникативных умений и навыков (монологическая и диалогическая речь).

  • Развитие умений аудирования (восприятия речи на слух).

  • Закрепление лексики по теме: животные, глаголы в английском языке.

воспитательные:

  • Поддержание интереса к предмету, формировать стойкую мотивацию к изучению английского языка.

  • Раскрытие творческих способностей учащихся через драматизацию английского текста.

  • Расширение кругозора учащихся, предлагая интересные по содержанию тексты.

The Play “The Little Red Hen”

Characters:

Story-teller 1

Story-teller2

Little Red Hen or Jen the Hen

Two Little Chickens: a son

a daughter

Pam the Cat

Tug the Dog

Chuck the Duck

Act 1

Story-teller 1: Good-afternoon, everybody!

I’m from London. I have a nice story for you.

Story-teller2: It is a story about a Little Red Hen. Her name is Jen the Hen.

She has got two little chickens: a son and a daughter.

They are little. They are yellow. They are very, very nice.

Story-teller1: Jen the Hen has got three big friends. They are Pam the Cat,

Tug the Dog and Chuck the Duck.

Story-teller2: One day in spring Jen the Hen has got five seeds.

Jen the Hen: I have 5 seeds. Help me to plant them, please.

Pam the Cat: I don’t want to help you. I want to play.

Tug the Dog: I don’t want to help you. I want to play, too.

Chuck the Duck: I don’t want to help you. I want to swim.

Jen the Hen: Can you help me to plant the seeds?

Two Little Chickens: Yes, we can.

Story-teller 1: The two Little Chickens love their mother.

They help her to plant the seeds.

Story-teller2: Spring passed. Summer passed. Now autumn is here.

Act 2

Jen the Hen: Now I’ve got many seeds. Help me to make flour, please.

Pam the Cat: I don’t want to help you to make flour. I want to jump.

Tug the Dog: I don’t want to help you to make flour. I want to run.

Chuck the Duck: I don’t want to help you to make flour. I want to run, too.

Jen the Hen: What a pity! Can you help me to make flour?

Two Little Chickens: Of course, we can! We can help you to make flour.

Act 3

Story-teller 1: And two Little Chickens helped their mother. They made flour.

Story-teller2: Now, it is time to make bread.

Jen the Hen: The flour is white and good. Who help me to make bread?

Pam the Cat: Not I! I want to sing.

Tug the Dog: Not I! I want to sleep.

Chuck the Duck: Not I! I want to sleep, too.

Jen the Hen: Can you help me to make bread?

Two Little Chickens: Yes, Mummy! We want to help you. With great

pleasure.

Act 4

Story-teller 1: And twoLittle Chickens helped Jen the Hen.

Story-teller2: Now Jen the Hen has got bread.

Jen the Hen: Who wants to eat bread?

Pam the Cat: I do! I’m hungry.

Tug the Dog: I do! I’m hungry, too.

Chuck the Duck: Of course, I do! I’m very, very hungry.

Jen the Hen: No, no, you are lazy-bones.

Now I don’t want to give you bread. I want to give bread to

my little Chickens. They are very, very nice. They always help me.

Story-teller 1: And Jen the Hen gives bread to her little son and daughter.

Story-teller2: Our story comes to the end.

Good-bye, everybody!